Gamescom 2014 - Ausblick und Szenarien für den Gamesmarkt

Post on 29-Nov-2014

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Auf der Gamescom 2014 habe ich über einen Ausblick auf den Gamesmarkt gesprochen und Szenarien jenseits des Offensichtlichen vorgestellt. Am 16.08. allein und am 17.08. gemeinsam mit dem Kollegen Prof. Dr. J. Martin vom Fachbereich Kommunikationsmanagement der MD.H.

transcript

Prof. Tim Bruysten

Die Welt als Spiel Szenarien für den Gamesmarkt

Bild: Brendan Dolan-Gavitt

Gamescom 2014 Edition

Prof. Dr. J. Martin

Prof. Tim Bruysten Fachbereichsleiter Gamedesign Forschungsthemen

Gametheory

Gamification

BigData & Predictive Analytics

Prof. Dr. J. Martin Kommunikationsmanagement Forschungsthemen

Game-Based Learning

Branded Entertainment

Creative Writing

Gegründet 1987

Seit 2004 als Hochschule staatlich anerkannt

Ca. 1400 Studierende an den Standorten Berlin, Düsseldorf und München

Ausgezeichnet durch: Karriereservice, Praxisrelevanz

akkreditierte Studiengänge

Aufbruch

321Landschaften Neue Welt

Aufbruch

1

Magnavox Odyssey, 1972

Loading Digitalization…

1% Finished

Landschaften

2

https://www.youtube.com/watch?v=aBCVlIGQ0B4

https://www.youtube.com/watch?v=sUIqfjpInxY

https://www.youtube.com/watch?v=RhIa4KtrqqU

https://www.youtube.com/watch?v=32lkdl_jQVo

http://www.cs.rochester.edu/hci/pubs/pdfs/FoodMood.pdf

Trend of Augmentation

Augmented Reality Augmented Environments Augmented Platforms Augmented Bodies

Szenario: Harry Potter World

There’s an App for that Everything is a Device with Apps. And App-Stores.

Wearables as magical Artifacts, Weapons or Keys While everything is digital and connected…

Everybody is a fakir Controll your body and play against others

digital-augmented LARP & Cosplay digital cultural driven identities

http://www.youtube.com/watch?v=pMFdImwMDRY

https://www.youtube.com/watch?v=wE3fmFTtP9g

https://www.youtube.com/watch?v=tFrjrgBV8K0

Autonomous Systems Robust Robots Humanoid Robots

Trend of Automation

Szenario: Meatspace NPCs

Tamagotchis on Steroids toy-level intelligent robot design

Love & Sex with Robots changing ethics and society

Headshot! Ego-Shooter meets Paintball

https://www.youtube.com/watch?v=76lIQtE8oDY

https://www.youtube.com/watch?v=rNRDc714W5I

Brain Reading

Trend of Singularity

Brain Writing

Szenario: Deep Brain Immersion

Ultra-Realistic Game Experiences Computer to Brain Interfaces

Inception as MMORPG Games as Brain to Brain Platforms

Alice in Wonderland as MMORPG Going beyond Physics

Multisensoric Engines Playing with every Sense

Neue Welt

3

WAS IST DAS GEGENTEIL VON SPIEL?

Foto: (c) Sabrina Nicke

LETHARGIE

LETHARGIE

Spiel1

Arb

eit?

Lern

en

?

»What if we decided to use everything we know about game design to fix what‘s wrong with reality?«Jane McGonigal, reality is broken, 2011

fold.it

Digitales Geld

Vernetzung

3D Printing

Dronen

Beacons Bitcoin

Fast Delivery

Home Retail

Arts & Crafts

Bildquelle

Szenario: Gamified Customer Journeys

Neue Komplexität im GamedesignMotivations- & Entwicklungspsychologie

Neue Märkte für GamedesignerVom E-Commerce bis zum Employer-Branding

Neue Akzeptanz für die BrancheBrutto-Sozial-Glück

Gamified Games Mehrere Spielebenen

Fazit

!

Everything is Context Everything is a GameEverything is a Device

Trend of Digitalization

Szenario: Life as a Game

Intercultural Gamedesign Languages, Gestures, Symbols, Story, Monetarization

Interoperable Gamedevelopment More platforms & devices than ever

Integrated Games Complexer Mechanics, Deeper Integration in Social Situations

Alles erst der Anfang

Danke! MD.H – Mediadesign Hochschule Werdener Straße 4 40227 Düsseldorf www.mediadesign.de

Präsentation: richtwert.eu/GAMESCOM

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