Post on 15-Jan-2015
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Christian Kinast
Orthopädische Praxis / Kinderorthopädie
Zentrum für Orthopädische Fußchirurgie
Dr. Kinast / Prof. Dr. Hamel
Therapie von Tendinosenmit und ohne Skalpell
10 Jahre Zentrum für Orthopädische Fuß- und Sprunggelenks-Chirurgie
Insertinonsnahe Achillessehnen Tendinose mit Verkalkungen u. intraossärem Ganglion
ESWT- Stosswellentherapie
Wachstumsfaktoren wirken auf:
Positive Stimulation der Kollagen Bildung
Vermehrte Angiogenese
Erhöhte Bildung einer Gewebe-Matrix
Faktor Name Herkunft Effekt
PDGFplatelet-derived
growth factor
Aktivierte
ThrombozytenWirkt mitogen auf Zellen, werden bei Verletzungen von Blutplättchen freigesetzt, um die Heilung des Gewebes zu stimulieren
TGFbetatransforming
growth factor
Aktivierte
ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung verschiedener Zelltypen, unterstützt Kollagen-Sythese
IGFinsuline-like
growth factor
Aktivierte
ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung der Osteoblasten und Chondroblasten
EGFepidermal
growth factor
Aktivierte
ThrombozytenReguliert die Proliferation und Differenzierung einer Reihe von Zelltypen, unterstützt die Angiogenese
VEGFvascular endothelial
growth factor
leukocytes
endothelial cellsStimuliert die Angiogenese und die Migration von Osteoblasten und Macrophagen
Wachstumsfaktoren in Thrombozyten
ACPautologes conditioniertes Plasma
Doppelspritze und ACD-A
Aufnahme Blut (+ ACD-A) Zentrifugation (5 Min, 1.500 U/min) Plasma Transfer
ACP-Spritze ist zur Injektion bereit
PRP platelet rich plasma –
GPS Recover Biomet
Plantar Fasciitis - Fersenspornsyndrom- proximal
- distal
Chronische Wunden
Paradontose
Topaz Radiofrequency
J Orthop Surg (Hong Kong). 2009 Dec;17(3):325-30.Radiofrequency coblation for chronic foot and ankle tendinosis.Yeap EJ, Chong KW, Yeo W, Rikhraj IS.Department of Orthopaedics and Traumatology, Tuanku Fauziah Hospital, Kangar, Malaysia. yej@pd.jaring.myAbstractPURPOSE: To evaluate outcomes of radiofrequency coblation for chronic tendinosis of the foot and ankle tendons.METHODS: Records of 7 men and 8 women (16 feet) aged 27 to 65 years who underwent radiofrequency coblation for chronic tendinosis (combined with other procedures for other pathology) of the Achilles, posterior tibial, and peroneal tendons were retrospectively reviewed. The visual analogue scale (VAS) for pain status, the Short Form (SF-36) questionnaire for quality of life, and the American Orthopaedic Foot and Ankle Society (AOFAS) scores for functional status of the patients were determined pre- and post-operatively.RESULTS: All patients reported significant reduction in pain at 3 months, with more than 63% attaining VAS scores of 0 at 6 months. AOFAS scores were significantly improved at both 3 and 6 months. Most components of SF-36 scores improved at 6 months except those for general health and role emotional; only those for bodily pain improved significantly. At postoperative month 3 and 6 respectively, 93 and 100% of the patients had their expectations met, whereas 93 and 88% had good-to-excellent satisfaction. There were no major complications.
CONCLUSIONS: Radiofrequency coblation for chronic tendinosis of the foot and ankle achieves good short-term outcomes and pain relief. It may be combined with other procedures for maximal benefit
Tibialis posterior Dysfunktion
Tib post Rekonstruktion
immer mit ossärer Korrektur
Tibialis anterior Sehnen Partial-Ruptur
Peronealsehnen-Partialruptur-Splitläsion
mit und ohne Sub-Luxation
Excentrisches Muskeltraining
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